Ґрунтовка для металу: види, принцип дії, як вибрати, фото, відео, характеристики…

Ґрунтовка для металу: види, принцип дії, як вибрати, фото, відео, характеристики, виробники

У сучасному світі існує велика кількість матеріалів, які використовуються для захисту від появи корозії. Вона покривають металеву поверхню тонким шаром плівки, яка не дає залізу та іншим видам металів окислюватися. Багато видів речовин проти корозії наносяться безпосередньо перед лакофарбовими покриттями. Одним із таких засобів є ґрунт по металу.

Принцип дії

Особливістю ґрунтовок-модифікаторів є наявність у їхньому складі перетворювачів іржі. Найчастіше це ортофосфорна кислота. Принцип дії ґрунтується на тому, що продукти окислення (іржа) вступають у хімічну реакцію з компонентами ґрунтовки та перетворюються на неокиснювані сполуки. Саме тому антикорозійні ґрунтовки можна наносити поверх іржі, не вичищаючи метал до блиску. Перетворені оксиди утворюють на поверхні додаткову захисну плівку з хорошими адгезійними властивостями, тож наступні захисні покриття добре зчіплюються з обробленим металом. Перераховані вище властивості особливо важливі, якщо потрібно обробити поверхні у важкодоступних місцях, де проблематично прибрати іржу повністю.

У складі всіх ґрунтовок по іржі є поверхнево-активні речовини, які збільшують плинність складу і покращують його проникнення на товщину до 100 мкм. Однак пухку іржу, що обсипається, не в змозі перетворити жодна хімічна речовина, тому її обов’язково потрібно зчищати, залишаючи лише важковидаляємий шар окислів.

Де не можна застосовувати ґрунтовку-модифікатор?

Окалина стійка до впливу ортофосфорної кислоти, тому наносити ґрунтовку, що містить перетворювач іржі, на такі поверхні не рекомендується. Якщо на поверхні утворилася іржа чорного кольору, це говорить про те, що в складі сплаву є магнетит, який також стійкий до модифікаторів. Не можна використовувати склади з модифікаторами іржі на поверхнях, де окислення відбулося частково і більша частина. метал без корозії. Не зачищена фарба, як і окалина, теж не буде взаємодіяти з перетворювачем, і ґрунтовка не зможе проникнути крізь неї. Якщо в процесі експлуатації на металоконструкцію впливали сполуки сірки, сірководню або аміаку, то використання ґрунтовки на основі ортофосфорної кислоти теж недоцільно.

Характеристики ґрунтовки по металу

Ґрунтовка по металу являє собою спеціалізований розчин, який наноситься на металеву поверхню для її вирівнювання і для захисту її від корозії. Цей матеріал застосовують для обробки металевих поверхонь і на виробничих підприємствах, і в побуті. Ґрунтовка наноситься на поверхню будь-якого металу й утворює тонку захисну плівку, яка має стійкість до вологи та перепадів температур.

Нині виробляється велика кількість ґрунтовок, призначених для обробки металевих виробів. На сьогоднішній день це один з найефективніших методів захисту від появи корозії.

Таблиця. Технічні вимоги згідно з ГОСТ

Найменування показника Значення Метод випробування Органорозчинні ґрунтовки Водно-дисперсійні ґрунтовки
Показники ґрунтовки.
1 Масова частка нелетких речовин, %, не менше 13,0 48,0 За ГОСТ 17537
2 Умовна в’язкість за температури (20±0,5) °С за віскозиметром типу ВЗ-246, с 13. 180 30. 180 За ГОСТ 8420
3 Час висихання: для ґрунтовок природного сушіння до ступеня 3 за температури (20±2) °С, год, не більше: За ГОСТ 19007 і 9.4 цього стандарту
для епоксидних ґрунтовок 36
для всіх інших 24 5
для ґрунтовок гарячого сушіння, год, не більше 4 2
4 Життєздатність (термін придатності) після змішування компонентів за температури (20±2) °С, год, не менше: Не визначають За ГОСТ 27271
для епоксидних ґрунтовок 4
для всіх інших 6
5 Клас і підклас небезпеки (температура спалаху в закритому тиглі, °С): За ГОСТ 19433 і 9.5 цього стандарту
3.1 Менше мінус 18 Менше мінус 18
3.2 Мінус 18 і більше, але менше 23 Мінус 18 і більше, але менше 23
3.3 23 і більше, але менше 61 23 і більше, але менше 61
9.1 Понад 61, але менше 90 Понад 61, але менше 90
Показники покриття: 6 Зовнішній вигляд покриття Після висихання ґрунтовка повинна утворювати однорідну, без кратерів, пор і зморшок поверхню Після висихання ґрунтовка повинна утворювати однорідну, без кратерів, пор і зморшок поверхню За 9.6 цього стандарту
7 Адгезія покриття, бали, не більше 2 2 За ГОСТ 15140
8 Еластичність плівки при вигині, мм, не більше 3 3 За ГОСТ 6806
9 Стійкість покриття до статичного впливу за температури (202) °С, год, не менше ніж- За ГОСТ 9.403, метод А і 9.7 цього стандарту
води 24 24
розчину хлористого натрію з масовою часткою 3 % 8 8
10 Стійкість покриття до статичного впливу хімічно агресивних середовищ за температури (20 ± 2) °С, год, не менше ніж 2 2 За ГОСТ 9403, метод А і 9.8 цього стандарту

Пропонуємо ознайомитися з основними видами ґрунтовки по металу для зовнішніх і внутрішніх робіт:

Фосфатуючі

Суміш, в основі якої. ортофосфатна кислота разом із розчинниками. Універсальний різновид складу, що поєднується з різними видами металевих поверхонь. Рекомендують наносити на поверхні, у яких корозія відсутня. Тоді матеріал швидковисихаючий.

Мають такі позитивні якості:

  • Після ґрунтування металевих поверхонь адгезію підвищують;
  • Поєднання з фарбами, у яких основа епоксидна або етанолова, алкідна;
  • Термостійкість високого рівня зі здатністю витримати 150-200 градусів вище нуля;
  • Поверхня з властивостями діелектрика після нанесення, зокрема. при використанні алкідного різновиду.

Низький захист проти корозії в деяких випадках. єдиний недолік. Зазвичай застосовується для оцинкованих поверхонь, сталі або алюмінію. Водний склад за таких умов краще виключити.

Пасивуючі

Важливо купувати такі розчини, у яких висока концентрація хромових солей у складі. Якщо вона низька. процеси корозії тільки посилюються. Через деякі різновиди стан металів стає пасивним з активного через деякі різновиди.

Антикорозійний склад часто включає:

Після використання такого складу металеві вироби просто перестають взаємодіяти з навколишнім середовищем. Біхроматні солі. чудовий варіант, спрямований на захист алюмінієвих конструкцій. Глибокий тип проникнення теж їх захистити.

Після використання такого складу металеві вироби просто перестають взаємодіяти з навколишнім середовищем.

Ті, що ізонують

З нейтральних пігментів, чудовий приклад яких. залізний сурик. Він сприяє створенню на поверхні плівки з підвищеною стійкістю до вологи. Але процес іржавіння все одно активується, оскільки сам захисний ефект триває недовго.

Перетворювальні

Допускає використання з виробами, на яких корозія вже з’явилася. Характерна поява іншої сполуки з іржі, подальше моментальне розщеплення. Суміші створюються з поверхнево-активних речовин, що забезпечують легке проникнення всередину структури металу. Рекомендується застосовувати пасивуючі варіанти спільно з перетворюючими.

Протекторні

Засоби для боротьби з іржею. У складі часто містять порошки з алюмінієм і цинком, магнієм. Ефективність роботи для конкретної ситуації визначається концентрацією речовин. Робота ефективніша при збільшенні загальної кількості. Пил із цинку найпопулярніший.

Інгібуючі

Захист металу від шкідливих впливів при широкій сфері застосування. У результаті обробки метал покривається емаль-ґрунтом. Самі інгібітори передбачають розчинення у воді або олії, з однаковою ефективністю.

Алкідні

З пасивуючою та ізолюючою дією одночасно. У складі присутні наповнювачі, в основі яких білила, залізний сурик і тому подібні речовини. Універсальна суміш для створення поліпшеної адгезії з іншими оздоблювальними та декоративними матеріалами. Хороший тип укладання під алкідні фарбувальні склади.

Універсальна суміш для створення поліпшеної адгезії з іншими оздоблювальними та декоративними матеріалами.

Поради та рекомендації щодо застосування

Перед вибором складу важливо враховувати умови, в яких буде проводитися експлуатація. Особливо це стосується вологості з температурою. Не варто забувати про прямі ультрафіолетові промені. Варто пам’ятати про те, що при використанні різних інструментів з’являються різні ефекти. Наприклад, валик призводить до збільшення витрат.

Інструкція від виробника щодо розмішування і нанесення складів обов’язкова для вивчення перед початком роботи. Робота з підготовки в більшості випадків виконується так:

  • Старі фарбувальні шари видаляють випалюванням, шліфувальними машинами або абразивною щіткою.
  • Метал очищають до того, як залишиться тільки природне покриття. Треба простежити за тим, щоб зверху залишилася тільки шорстка частина. Тільки в цьому разі можна буде не сумніватися в надійності зчеплення.
  • Спочатку наносять перший шар із ґрунтовкою для металу, чекають повного висихання. І переходять до другого.

Початкове і фінішне покриття перед вибором теж розглядаються. Адже деякі матеріали можуть бути просто несумісними один з одним.

Ґрунти для металу зі спиртовою основою. найпростіші в застосуванні. Вони швидко висихають, не потребують додаткового догляду. Надлишки корозії очищають щіткою навіть у разі застосування вузькоспеціалізованих складів. Рекомендується застосовувати склади до того, як той чи інший предмет знову буде експлуатуватися в навколишньому середовищі, тим більше. при підвищених температурах.

Варіанти ґрунт-сумішей для металу

Є кілька найпоширеніших обробних розчинів, які допомагають полегшити фінальну обробку виробу і поліпшити його характеристики:

  • Алкідні ґрунтовки. найпоширеніший варіант, який використовується найчастіше. Він складається з алкідного складу в основі, із застосуванням різних стабілізуючих речовин і присадок. За кольором покриття сіре або коричневе. Має високу міцність і швидко сохне. Також у складі є: залізний сурик, білила та інші компоненти. Поєднується практично з будь-якими різновидами остаточних покриттів.
  • Засоби, що на більшу частину складаються з ортофосфорної кислоти. Застосовується для різновидів поверхні, вже злегка порушених корозією. Розчин допомагає відновити матеріал, звільнити його від іржі. Фосфорні ґрунтовки зупиняють всі окислювальні процеси і в результаті зміцнюють виріб. При використанні таких засобів в обов’язковому порядку необхідно видалити іржу з оброблюваної поверхні.
  • Акрилові, водно-дисперсні варіанти застосовуються в приміщеннях, збільшують адгезію, вирівнюють поверхню. Сохне такий склад швидко, підходить для покриття власне залізних поверхонь і сплавів кольорових металів.
  • Інгібуюча ґрунтовка. Цей склад не дає загальної плівки по виробу, а проникає безпосередньо в поверхню на рівні молекул. У підсумку змінюються деякі властивості матеріалу, він виходить щільнішим і твердішим. Під час обробки вони об’єднують у собі властивості безпосередньо ґрунт-суміші та емальованої поверхні. З кожним днем стає все більш затребуваним таке покриття для різних металевих поверхонь.
  • Протекторні. У цей засіб входить магній і цинк. Чим більше порошків у цій суміші, тим якіснішою вона вважається. Окремою популярністю користуються склади, які містять свинцевий сурик. Завдяки цим компонентам металева поверхня твердне, і на ній не утворюються навіть найдрібніші подряпини. Чудово підходить для тих конструкцій і виробів, які мають частий контакт з водою прісною і морською.
  • Перетворювач. Варіант суміші, яка перемішується з корозійним покриттям. У підсумку структура цих плям стає більш пористою і її легко видалити з поверхні металу. Тому на початку робіт над таким матеріалом, зачищати іржаві ділянки з поверхні необов’язково. Тому перетворювальні склади. варіант для ледачих.
  • Ізолюючі суміші. У цьому варіанті основою служить нейтральний пігмент. Але сама ґрунтовка відрізняється нетривалим терміном дії.

Кожен підвид ґрунтової суміші має свої особливості, які слід уточнити під час підбору. Вона повинна підходить під той вид металу, який передбачається обробляти.

Оптимальними характеристиками для стандартної ґрунтовки по металу вважаються:

  • напівглянцевий або матовий вигляд плівки;
  • період, за який суміш сохне, має бути не більше 12 годин;
  • параметри еластичності готової плівки без урахування вигину. не більше 1;
  • умовні параметри в’язкості понад 45.

Така ґрунтовка значно збільшить термін служби металевої поверхні і лакофарбового покриття.

Огляд популярних виробників

Безумовно, в якості продукції від знаменитих зарубіжних компаній сумніватися доводиться менше. А ось звернення до мало знайомого імені може обернутися ризиком. У таких випадках ніколи не знаєш, чого чекати від придбання. Навіщо ризикувати?

Варто назвати імена, відомі на ринку довше і більше за інших:

    “Старателі”. Від вітчизняної компанії, що почала працювати з 1992 року. Почали з простих шпаклівок, згодом перейшли до інших видів будівельних сумішей. Пропонують асортимент з універсальних складів і вузькоспеціалізованих, що володіють конкретними властивостями. Фарбування гарантовано буде якісним;

Призначення та умови експлуатації. головна різниця між складами, що випускаються. Наприклад, у випадку з оздобленням автомобілів потрібні певні характеристики. Є універсальні суміші, що поєднуються з різними проблемними зонами.

Під час купівлі будь-якої ґрунтовки для кольорових металів важливо заздалегідь вивчити рекомендації з боку виробника. Час утримання складів на поверхнях. приклад інформації від виробників. Не менш важливими є і властивості, пов’язані з антикорозійними властивостями. Грамотний вибір сприяє довговічності, надійності. Важливо не економити на такій покупці, щоб купувати саме у відомих виробників.

Ґрунтовка по металу ціна та особливості вибору

Існують певні критерії щодо вибору ґрунтовки по металу, дотримуючись їх, вдається вибрати матеріал, який відмінно справляється з поставленими перед ним завданнями.

Перш за все, визначитеся з типом металу, що піддається обробці. Далі визначте функціональне призначення ґрунтувального складу. Також слід врахувати умови, за яких ґрунтовка наноситиметься на поверхню, це вологість і температура, наявність прямих ультрафіолетових променів. Далі візьміть до уваги інструмент, який призначений для нанесення ґрунту, це може бути валик, пензель або пульверизатор. Нанесення ґрунту валиком збільшує витрату матеріалу і актуальне тільки тоді, коли роботи проводяться на великій за площею поверхні. Пензель. це стандартний варіант, що підходить для будь-яких поверхонь. Якщо предмет все ж таки об’ємний, то краще використовувати пульверизатор, який не тільки знизить витрату матеріалу, а й рівномірно покриє весь металевий предмет.

Кількість витрати ґрунтовки по металу визначається різними факторами, серед яких слід виділити тип поверхні, кількість шарів, що наносяться на неї тощо.д. У разі використання морозостійких складів, перед їх нанесенням метал покривають вологовідштовхувальною ґрунтовкою. Під час купівлі ґрунтовки для металу також необхідно придбати засоби у вигляді рукавичок, респіратора та окулярів, що забезпечує захист людини, яка працює з ґрунтовкою. Особливо важливо використовувати ці засоби під час роботи з розпилювачем.

Ґрунтовка для металу від іржі.

Від впливу корозії виріб захищає антикорозійна пасивуюча ґрунтовка для металу, вона також знижує електрохімічні характеристики металу. Застосовують найчастіше марку. ГФ-0119.

Захисний матеріал від зовнішніх впливів, так званий емаль-ґрунт, створює інгібуюча ґрунтовка на поверхні металу, після проведення робіт і висихання. Вона має антикорозійну дію. Суміш буває на масляній або водній основі, але найчастіше обидва ці матеріали в собі поєднує. Найбільш підходяща для обробки ґрунтовка. ЕП-0180.

У своєму складі протекційна вогнезахисна суміш містить цинк, що захищає метал навіть у разі появи на ньому подряпин, забезпечити це дає змогу захисна плівка, яка на його поверхні з’являється після нанесення і висихання суміші. Металеві вироби, що знаходяться на вулиці, завдяки оцинкованому покриттю для зовнішніх робіт, будуть добре захищені від перепадів температур і впливу вологи. Використовуються найчастіше суміші типу ЕП-057 і ЕП-0284.

Для металевих виробів, які вже зазнали іржі та корозії, розроблено суміш для робіт по іржі. Така ґрунтовка по металу сприяє частковому відновленню покриття і забезпечує захист від нового впливу корозії, але на поверхні металу перед початком робіт необхідно провести ретельне очищення від іржі і потім її відшліфувати. Перетворити корозію, захищаючи таким чином метал, здатна ця ґрунтовка, на покритті вогнезахисна суміш після висихання створює полімерну плівку, що захищає метал від води. Для обробки вибирають найчастіше склад ЕП-0199 або ХВ-0278.

Працювати найпростіше з перетворювальним типом ґрунтувальної суміші. Попереднього очищення від іржі ця ґрунтовка по металу не потребує. Хімічно активні речовини на водній основі, що входять до її складу, дозволяють суміші перетворювати та руйнувати іржу. На поверхні виробу після цього створюється міцна плівка.

Якщо велика площа поверхні піддалася іржі і вона обсипається під час дотику, то спочатку необхідно очистити метал, а потім тільки наносити ґрунтовку.

Фарба піддається впливу суміші аналогічно: суміш можна наносити прямо на старий шар, якщо він міцний, але коли ж фарба відшаровується, то її потрібно зачистити перед початком робіт. Використовують цю вогнезахисну ґрунтовку найчастіше з іншими видами суміші, оскільки тільки добре справляється з перетворенням іржі, а повноцінну захисну плівку на поверхні не створює. Практично з будь-якими видами покриття можна використовувати цю суміш.

Вибір суміші для ґрунтовки по металу.

Існує безліч критеріїв, яким повинна відповідати ґрунтовка по металу, тому не потрібно поспішати і купувати першу-ліпшу суміш.

Необхідно насамперед враховувати види металу, які будуть піддаватися обробці, а також умови роботи (чи піддавався метал впливу низьких або високих температур, сонячних променів, вологості, яке покриття і скільки воно сохне).

Важливі також інструменти, які знадобляться під час проведення робіт. Наноситься ґрунтовка по металу зазвичай за допомогою пензля, спеціального розпилювача або валика. Продається в рідкому вигляді або в балончиках.

Користуватися швидше і простіше розпилювачем, але якщо аерозольна вогнезахисна суміш використовується в балончиках, то зростає витрата, і цей фактор потрібно теж враховувати.

Стандартну витрату має аерозольна суміш у балончиках та інша ґрунтовка по металу: менше 14 г на м², але цифра ця може збільшуватися або зменшуватися, залежно від типу оброблюваної поверхні.

Завжди двома шарами проводиться нанесення ґрунтовки по металу, через що витрата матеріалу також зростає, і це незважаючи на те, що набагато меншої кількості ґрунтовки потребуватиме другий шар, ніж перший.

Деякі наносять перед фарбуванням і третій шар спеціальної суміші, який створює вологонепроникне покриття, а це ще більше збільшує витрати. Третій шар роблять найчастіше при використанні термостійкої алкідної суміші. Дуже корисним буде цей додатковий шар, оскільки метал часто зовні піддається впливу сонячних променів, води і низьких температур.

Наноситься така термостійка суміш у певному температурному режимі (від.10 до 27 °C).

Акрилова ґрунтовка по металу підійде, якщо необхідна швидковисихаюча суміш на водній основі, у неї найвища швидкість висихання. Для атмосфери і людини акрилова суміш повністю безпечна, вона добре підходить для використання в домашніх умовах, а особливо в невеликих приміщеннях, так як у неї немає неприємного запаху. Ця суміш сприяє поліпшенню адгезії з фінальним покриттям, а також допомагає вирівняти поверхню, зробити менш помітними дефекти покриття і дає змогу замаскувати покриття, що раніше наносилося. Однак тільки деякі види цього матеріалу підходять для робіт перед фарбуванням, не можна, наприклад, фарбувати кислотну ґрунтовку, на неї фарба просто не ляже, а потім з’являться білі плями та розводи.

Акрилова суміш загалом для використання перед фарбуванням хороша, на поверхні вона залишає міцний захисний шар і має невелику витрату матеріалу на м.кв. Цю суміш можна шліфувати, після нанесення фінішного шару і закінчення робіт. Може відрізнятися і колір суміші: вона буває сіра, безбарвна або кольорова, найчастіше використовується сіра аерозольна ґрунтовка по металу.

У застосуванні часто можна зустріти матеріали на основі акрил-стиролу, до складу яких входять різні органічні елементи, смоли і пігменти. Але від впливу сонячних променів ця суміш не захищає, оскільки в ній не містяться складноефірні групи, які здатні руйнувати алкіди.

Найкраще алкідна вогнезахисна термостійка суміш підходить для захисту металу, до того ж не тільки для приватних невеликих конструкцій, а й для виробничого обладнання та великих об’єктів на кшталт ангарів. Вона наноситься на поверхню в 1-2 шари, потім зверху наноситься фарба. Від того скільки сохне суміш (можна дізнатися у виробника), залежить час її нанесення.

Важливо звернути увагу також на затверджувачі та розчинники, які будуть використовуватися.

Перед тим як купувати суміш, точно потрібно прорахувати, скільки її знадобиться, і визначити, чи швидковисихаюча вона. Приблизна витрата вказується найчастіше на упаковку, але витрата може бути значно вищою, залежно від типу оброблюваної поверхні.

Під час проведення робіт із ґрунтування, знати важливо не тільки, скільки суміш сохне, а й скільки вона зберігає свої властивості. Для акрилових сумішей час становить не більше 1 години, тому потрібно відразу ж наносити матеріал, надовго не залишаючи його на відкритому повітрі або в приміщенні. Відразу на всю площу наноситься ґрунтовка розпилювачем або широкими мазками. Не можна робити перерви в нанесенні матеріалу, тому необхідну кількість суміші потрібно купити заздалегідь.

Слід не забувати про те, що матеріал повинен відповідати оброблюваній поверхні і приносити користь металу його якісні характеристики.

Під час купівлі суміші, якою здійснюватиметься ґрунтування по металу, потрібно проконсультуватися, скільки знадобиться фарби або іншого фінального покриття і який її тип для обраної ґрунтовки найкраще підійде.

Ґрунтовка для металу під фарбування автомобіля. етапи робіт

Ґрунтування автомобіля перед фарбуванням. відповідальний момент. Це як фундамент, на якому будуються наступні шари декоративного покриття автомобіля (недарма слово “Grund” у перекладі з німецької означає “основа, ґрунт”). Найпрофесійнішими професійними малярськими навичками огріхів ґрунтування не виправити. Тому важливо знати властивості та особливості матеріалу, правила роботи з ним: технологію нанесення, режим сушіння, в’язкість, способи підготовки поверхні.

Відновлення лакофарбового покриття автомобіля після аварії внаслідок кузовної корозії або з метою тюнінгу. звичайна справа. Фарбування машини являє собою багатоетапний процес. Обов’язковий захід у реставрації металевих і пластикових елементів, яким не можна нехтувати. ґрунтовка авто перед фарбуванням.

Для чого потрібна ґрунтовка

Для багатьох водіїв бездоганне ЛФП. питання престижу, показник статусу. Щоб домогтися ідеально гладкої поверхні, необхідно ґрунтувати авто перед фарбуванням.

Ґрунтовка. проміжний шар між основою і автоемаллю. виконує такі завдання:

  • видаляє і запобігає появі іржі на кузові;
  • заповнює собою тріщини і вм’ятини, при цьому випадково отримані патьоки легко усуваються шліфуванням і фінішним шаром;
  • захищає оброблені деталі від води і механічних пошкоджень;
  • служить для зв’язування (адгезії) металу і пластмаси з фарбою.

Технологія ґрунтування нескладна: потрібні мінімум підручних інструментів і витратні матеріали.

Основні типи ґрунтів, що застосовуються для ремонту автомобілів

Залежно від стану кузова, днища і колісних арок майстри обирають певний тип ґрунтів.

Загалом розрізняють три основні види матеріалу:

  • Акриловий. найпопулярніший універсальний ґрунт. Суміш застосовується, коли немає серйозних вм’ятин, сколів, слідів корозії. Склади легко наносяться, забезпечуючи відмінну адгезію фарбувальних площ з ЛФП.
  • Кислотний. чорновий шар, що захищає деталі від вологи і солей. Тонка плівка засобу не призначена для безпосереднього нанесення емалі: попередньо потрібно обробити поверхню наповнювачем. Кислотний склад не працює з поліефірною шпаклівкою та епоксидною ґрунтовкою.
  • Епоксидний. термостійкий і вологостійкий тип автоґрунтовок створений на основі природних матеріалів. Міцна база під фарбування успішно протистоїть механічним впливам та іржі.

Сушити епоксидні матеріали потрібно не менше 12 годин, що сильно затягує ремонт.

Якими бувають ґрунтовки для автомобіля

Ґрунтування автомобіля перед фарбуванням. відповідальний момент. Це як фундамент, на якому будуються наступні шари декоративного покриття автомобіля (недарма слово “Grund” у перекладі з німецької означає “основа, ґрунт”). Найпрофесійнішими професійними малярськими навичками огріхів ґрунтування не виправити. Тому важливо знати властивості та особливості матеріалу, правила роботи з ним: технологію нанесення, режим сушіння, в’язкість, способи підготовки поверхні.

Первинні

Це група праймерів (prime. “головний, перший, основний”). Первинні ґрунти. вони ж кислотні, травлять, антикорозійні. наносять на голий метал перед іншими шарами і шпаклівками.

Склади виконують дві функції: антикорозійну та адгезійну. Кузов автомобіля під час руху зазнає великих напружень і знакозмінних навантажень, особливо в місцях з’єднань деталей. У результаті на міцному лаку утворюються найдрібніші тріщини, через які волога прямує до тонкого кузовного металу: незабаром ви спостерігатимете появу рудих плям на, здавалося б, цілому покритті.

Як страховку від подібних випадків використовують праймери: розвиток тріщин припиняється на межі первинних ґрунтів. Відповідно, осередки корозії не утворюються. При цьому шар праймера має бути дуже тонким. 10 мкм. Нанесений кілька разів товстий первинний ґрунт під механічними навантаженнями трісне швидше.

  • на кислотні (одно- і двокомпонентні), створені на основі полівінілбутиралю (PVB);
  • і епоксидні. універсальні, що застосовуються і як вторинні покриття.

Нюанс із “кислотниками”: їх можна класти на затверділу шпаклівку. При цьому шпаклювати PVB не можна.

Вторинні

Ці речовини (філери) називають вирівнювачами, порозаповнювачами, наповнювачами.

Філери і виконують саме такі завдання: заповнюють собою нерівності на реставрованій поверхні, подряпини, шорсткості від шліфувальних шкурок і наждачного паперу, якими обробляють попередньо покладену шпаклівку.

Наповнювач йде другим: лягає на первинний ґрунт, стару фарбу, інший шар, але тільки не на голий метал. Ґрунт-порозаповнювач ізолює неоднорідні деталі, що ремонтуються, від агресивних емалей і лаків. Одночасно служить чудовим посередником між металом або пластиком і лакофарбовим покриттям.

Підготовчі роботи, готуємо ґрунт і автомобіль

Для зручності повного або часткового фарбування зніміть усі навісні елементи авто або тільки ті, які підлягають ремонту: капот, дверцята, скління, крила, бампер.

  • Зачистіть відколи, вм’ятини, тріщини на панелях до голого металу.
  • Заваріть пробоїни і наскрізь проржавілі місця.
  • Рубці від зварювання пройдіть пелюстковим кругом, потім металевою насадкою на дриль.
  • Усуньте пухкі частинки, що відшаровуються.
  • Не забувайте обов’язково знежирювати площі спочатку ацетоном, слідом. спиртом.
  • Прогрійте деталі промисловим феном приблизно до 80°С для обробки цинк-марганцевим перетворювачем іржі, наприклад, складом “Цинкар” (дійте за інструкцією, що додається).

Після закінчення підготовки зашпаклюйте (за необхідності) поверхні, приступайте до ґрунтування автомобіля для фарбування.

Набір інструментів

Заздалегідь підготуйте матеріали, інструментарій і пристосування.

  • компресор продуктивністю до 200 л повітря на хвилину;
  • шланг;
  • фарбопульт;
  • гнучкий силіконовий шпатель;
  • малярський папір;
  • будівельний скотч;
  • ганчір’я;
  • шліфувальні круги різної зернистості.

Подбайте про марлю або малярське сито (190 мікрон) для проціджування складів. А також рукавичках, респіраторі, спецодязі: адже працювати доведеться з токсичними речовинами. У чистому, теплому (10-15 °С), добре освітленому приміщенні повинна справно працювати вентиляція.

Яким фарбопультом ґрунтувати автомобіль

Валики і пензлики в ґрунтуванні машини допустимі, але краще вибрати пневматичний фарбувальний пістолет. Моделі фарбопультів із системою розпилення HVLP (великий об’єм при малому тиску):

  • економлять час;
  • знижують витрату матеріалу;
  • виконують якісну обробку ремонтованих площ.

Дюза (сопло) має бути розміром 1,6-2,2 мм (для точкової роботи. 1,3-1,4 мм). Коли наповнювальний матеріал проходить через отвори меншого діаметра, плівка виходить занадто тонкою: доводиться накладати додаткові шари ґрунту. Зробіть пробне розпилення, налаштуйте розмір факела, регулюючи тиск компресора.

Як розводити ґрунтовку для авто з затверджувачем

Зважені частинки ґрунтовки сідають на дно банки, тому попередньо збовтайте вміст ємності. Потім домішайте затверджувач і розчинник у пропорціях, зазначених виробником на етикетці. Правильно розводити ґрунтовку для авто з затверджувачем потрібно таким чином:

  • Однокомпонентні ґрунти: введіть 20-25 % розчинника (затверджувач тут зайвий).
  • Двокомпонентні склади: додайте насамперед затверджувач у рекомендованому співвідношенні. Слідом вливайте мірною склянкою розчинник: доведіть склад до робочої консистенції. Етикетки ґрунтів супроводжуються написами “31”, “41”, “51”, що читаються так: на 3 частини ґрунту потрібно 1 частина затверджувача і т. д. д.

Готові до застосування ґрунти процідіть через марлю або фільтр. Не змішуйте матеріали різних виробників, але популярний у майстрів розчинник під номером 647 вважається універсальним.

Маскування перед ґрунтуванням

Демонтовані деталі авто маскувати немає необхідності. Але якщо ви не знімали пороги, інші елементи, прилеглі поверхні потрібно вкрити, щоб на них не потрапив ґрунт.

Скористайтеся молярною стрічкою з відворотом: тоді на кордонах заґрунтованої площі не утвориться “сходинка”. Остання, навіть якщо її зашліфувати, проступить після фарбування.

Також добре допоможуть трафарети: виріжте їх зі щільного непромокального паперу або поліетилену, приклейте до деталей скотчем. Дещо дорожче обійдуться спеціальні змащувальні засоби.

Знімати маскування можна після повного висихання ґрунту та емалі.

Як наносити філер

Філер. більш відповідальний шар для формування підкладки під оздоблення.

ґрунтовка, металу, види, принцип

Нанесення філлера на авто

При нанесенні дотримуйтеся таких правил:

  • наносьте суміш тонкою рівномірною плівкою;
  • кількість шарів для відмінної підготовки основи. 2-3, між ними витримуйте 20-40 хвилин на просушку;
  • кладіть один шар по горизонталі, черговий. по вертикалі: перехресними рухами ви отримаєте рівну і гладку поверхню;
  • після нанесення останнього шару філера почекайте 20-40 хвилин, потім підніміть температуру в гаражі: ґрунт швидше висохне і затвердіє;
  • патьоки і дрібні нерівності нівелюйте шліфуванням.

Працюйте пневматичним фарбопультом, шліфуйте деталі механічним інструментом або дійте вручну сухим або мокрим методами.

Як наносити праймер

Завдання праймерів. збільшити зчеплення між основою і ЛФП.

Працюючи з первинними складами, враховуйте нюанси:

  • гарненько струшуйте банку з речовиною;
  • робіть перший шар якомога тоншим (використовуйте пензель або тампон);
  • вичікуйте 5-10 хвилин для висихання ґрунту;
  • переконайтеся, що в висохлій плівці немає забруднень, ворсинок.

Щоб прибрати шорсткості та пори, нанесіть другий шар праймера.

Як бути з новими деталями

Нові оригінальні деталі проходять на заводі знежирення, потім їх фосфатують і покривають катафорезним ґрунтом методом електроосадження: поверхня отримує матове покриття зі слабким глянцем. Дешеві запчастини обробляють транспортувальним яскраво-глянцевим або матовим ґрунтом.

Цілісний, без дефектів, катафозний ґрунт зашліфуйте абразивами P240. P320, знежирте. Потім покрийте акриловим двокомпонентним акриловим філером. Можна також обробити деталь скотч-брайтом, знежирити і пофарбувати.

Сумнівної якості покриття зніміть шліфуванням до чистого металу, заґрунтуйте первинним і вторинним складами. Цими заходами ви збільшите сполучні властивості проміжного шару і підвищите стійкість до відколів.

Автомобільний ґрунт: як правильно ґрунтувати автомобіль

Зробити своїми руками проміжну зчіпну ланку між кузовом і фарбою неважко. Але результат не терпить недбалості, тому ґрунтувати автомобіль перед фарбуванням потрібно правильно, озброївшись теоретичними знаннями.

Ґрунт по пластику

Частка міцних, легких, стійких до корозії пластмасових деталей у сучасних автомобілях постійно зростає. Однак автоемаль на бамперах, молдингах, оздобленні стійок і колісних арок тримається погано: гладкі поверхні мають низький поверхневий натяг. Для вирішення проблеми застосовують спеціальні ґрунти.

Матеріали мають високі адгезивні властивості та еластичність, достатню, щоб витримувати скручування і вигини кузовних елементів під час руху машини.

За хімічним складом ґрунти по пластику діляться на дві основні групи:

  • Акрилові. нетоксичні склади без запаху, які легко лягають на ремонтовані поверхні.
  • Алкідні. універсальні, виготовлені на основі алкідних смол, речовини вважаються професійними засобами.

Обидва види матеріалів виготовляють у вигляді аерозолів або фасують у балони під розпилювачі-пістолети.

Акриловий однокомпонентний

Позначення на тарі. 1К. До групи входять так звані мокрі ґрунти. Однокомпонентні склади наносять тонкою плівкою для адгезії основи з фарбою і як захист від корозії. Продукт сохне 12 годин за температури 20 °С. Універсальна суміш поєднується з усіма видами автоемалі.

Акриловий двокомпонентний

Позначення на етикетці. 2К. Порозаповнювальна ґрунтовка для металу під фарбування автомобіля частіше йде на фінішному етапі. Суміш із затверджувачем наносять товстим шаром, вирівнюючи шліфувальні ризики, інші дрібні дефекти.

Антикорозійний ґрунт

Це “кислотний” продукт, який кладуть на чистий метал як первинний шар. Завдання спеціалізованого складу. захист кузовних елементів від іржі.

Антикорозійний ґрунт обов’язково покривають вторинним шаром. Заводський катафорезний ґрунт на нових оригінальних деталях “кислотником” не обробляють.

Як правильно ґрунтувати авто перед фарбуванням

До процедури потрібно ґрунтовно підготуватися. Спочатку забезпечте чисте, добре провітрюване і освітлене приміщення. Далі підготуйте якісні витратні матеріали від відомих виробників, обладнання (шліфмашинку, повітряний компресор, фарбопульт). Не пропускайте технологічні операції, ретельно виконуйте кожен пункт: найменша недбалість позначиться на кінцевому результаті. Не нехтуйте початковим сухим проявочним покриттям, яке оголить кожну риску, скол, залом.

Покрокова інструкція, як правильно ґрунтувати автомобіль

Підготовчі роботи займають до 80% часу, відведеного на реставрацію ЛФП.

  • після миття машини;
  • сушіння промисловим феном;
  • демонтажу навісних деталей, фурнітури, замків;
  • маскування ущільнювачів, інших елементів, які не підлягають фарбуванню;
  • ручного або машинного шліфування;
  • шпаклівки рідкими, м’якими або скловолокнистими складами.

Проведіть усі процедури, залиште машину на добу.

Способи нанесення ґрунту

Ґрунтовку наносять різними способами, що залежать від складу матеріалу, форми фасування, цілей використання суміші.

Якщо відкинути серійний заводський метод занурення кузова і його деталей у спеціальні ванни, то слюсарям і автолюбителям доступні:

  • пензлі, валики. для маленьких площ;
  • тампони. для точкової роботи;
  • аерозольні балончики. для локальних ремонтів;
  • пневматичні пістолети. для повного відновлення ЛФП.

Сопла пістолетів і аерозолів тримайте на відстані 20-30 см від поверхні, починайте рухи спочатку по горизонталі, потім по вертикалі від краю ремонтованої площі до центру.

Нанесення першого шару ґрунту

Перший (запилювальний) шар наноситься тільки один раз на знежирену і знепилену поверхню.

  • Рухи. плавні, поздовжні.
  • Плівка. тонка, рівномірна.
  • Тиск компресора. 2-4 атм.
  • Точка повернення сопла. за межами межі оброблюваної деталі.

Ледь помітний пилоподібний шар сохне 15-20 хвилин, поки не стане матовим.

Шліфування початкового шару

Після закінчення терміну сушіння первинного шару (звіряйтеся з інструкцією) візьміть водостійкий наждачний папір Р320-Р400 і, постійно поливаючи деталь водою, зашліфуйте оброблену панель. Процес називають замиванням.

Поміняйте зернистість наждачки на номер Р500-Р600, щоб остаточно прибрати мікротріщини і нерівності. Машинне шліфування на цьому етапі не раціональне.

Нанесення фінішного шару ґрунтовки

Після висихання деталі наносьте послідовно другий (напівсухий), третій (напівмокрий) і, нарешті, четвертий (мокрий) шари ґрунтовки. Техніка нанесення не змінюється, але працювати потрібно більш інтенсивно. Час проміжного сушіння. 5-10 хв.

На фінішний шар, як індикатор, нанесіть “проявний” ґрунт іншого кольору, який явно покаже решту шорсткостей, рисок, западин, що залишилися.

Прибрати дефекти можна двома способами:

  • “По мокрому”. замивкою, при цьому номер останнього наждачного паперу має бути P600-P800.
  • “По сухому”. ексцентриковою шліфувальною машиною з м’яким кругом.

Затирати ґрунтовку для машини під фарбування не можна до шпаклівки або голого металу.

Сушіння

Ґрунтовка з затверджувачем сохне 15-20 хвилин. Однак досвідчені малярі наполягають на 1 годині сушіння. Якщо ґрунтувальну суміш використовували без добавок, то час повного висихання кузова розтягується на добу.

Слідкуйте за чистотою приміщення: будь-яка ворсинка і пил зіпсують роботу.

Чи потрібно наносити ґрунтовку на стару фарбу авто

Якщо заводська автоемаль міцно тримається, то ґрунтувати її можна. Однак із глянцевої і не знежиреної поверхні продукт стікатиме. Тому обов’язкова умова ґрунтування по старому покриттю. обробка останнього абразивними матеріалами.

Вибір фарби

Існує кілька способів підбору автоемалі. Готову автомобільну фарбу в банках об’ємом 2-3 л неважко купити в магазині. Якщо перефарбовують весь кузов, проблем з відтінком не виникає, ба більше, можна скористатися нагодою і кардинально змінити екстер’єр авто.

Інша справа, коли ремонт ЛФП локальний: щоб не помилитися з кольором, зніміть кришку з бензобака і за нею в автомагазині підберіть відповідний колір. Під час нанесення емалі не робіть чітких меж між старим і новим покриттям. Шансів на 100-відсотковий збіг кольорів мало, тому зверніться до спеціалізованого центру, де співробітники, змішуючи кольори, комп’ютерним методом підберуть ідеальний варіант.

Переваги та недоліки ґрунтування автомобіля

Автоґрунтовка. багатофункціональна речовина, що формує підкладку під фарбування машини.

Ґрунтувальні матеріали мають такі позитивні сторони:

  • не пропускають вологу, оберігаючи кузовні деталі (особливо важливо. днище) від корозії;
  • не бояться перепадів температур;
  • еластичні й тому стійкі до механічних пошкоджень;
  • довговічні;
  • екологічні: незважаючи на багатий хімічний склад, не завдають шкоди здоров’ю користувачів і навколишньому середовищу;
  • забезпечують зчеплення основи з ЛФП;
  • утворюють ідеально гладку поверхню під фарбування;
  • легко наносяться;
  • швидко сохнуть.

До недоліків можна віднести високу вартість. Але великий термін служби виправдовує витрати на продукт.

Особливості ґрунтовки в домашніх умовах

Технологія ґрунтування однакова, чи проводиться вона у власному гаражі або автосервісі. Порушення порядку дій обертається втратою часу і грошей.

Хороший результат приходить із практикою. Якщо у вас є базові навички автослюсаря, то заґрунтувати автомобіль перед фарбуванням у домашніх умовах реально:

  • Чи є в гаражі припливно-витяжна вентиляція.
  • Чи можете ви підтримувати оптимальну температуру для просушування сумішей.
  • Підрахуйте вартість захисного костюма з респіратором.
  • Визначте і витрати на фарбувальне обладнання.

Частина продуктів (затверджувачі, розчинники, проявочні ґрунти) залишиться невикористаною.

Помилково думати, що в гаражних умовах працювати простіше і дешевше. Зваживши всі ризики, ви, можливо, прийдете до думки довірити реставрацію ЛФП професіоналам.

Аерозольний ґрунт-праймер HB BODY 960 світло-жовтий 0.4 л

Двокомпонентна ґрунтовка підходить для нанесення по цинку, алюмінію, хрому, і найчастіше застосовується для обробки кузова автомобіля. Через вміст кислоти в складі суміш використовують як праймер. Але, згідно з відгуками, автомайстри воліють покривати цією ґрунтовкою оцинковану машину з метою заповнення розчином пор і дрібних тріщин. Після нанесення засобу на пошкоджену ділянку утворюється плівка, яка блокує розростання іржі, що не видаляється. Після використання ґрунтувальної суміші рекомендується нанести додаткову емаль, яка буде роздільником між кислотним шаром і фінішним покриттям.

Виробник HB Body
Призначення Захист від корозії, заповнення пор
Поверхня нанесення Алюміній, цинк, хром
Об’єм 0,4 л

Ґрунт для оцинкованого та чорного металу NEOMID 5 кг

Однокомпонентна ґрунтовка, основне призначення якої. захист поверхні від появи іржі. Її постачають готовим розчином, тому перед застосуванням немає необхідності змішувати суміш із затверджувачами та іншими речовинами. Грунт володіє високими якісними характеристиками і користується попитом у професійних майстрів. Єдиним мінусом є швидкість сушіння. 24 години.

Критерії вибору

Вибираючи ґрунтувальний матеріал для обробки авто, рекомендують враховувати:

  • довговічність оновленого покриття;
  • стійкість до впливу зовнішнього середовища;
  • адгезійні властивості;
  • хімічну активність;
  • стійкість до вологи та морозів.

Крім базових критеріїв, звертайте увагу на швидкість висихання матеріалу, зручність нанесення, екологічність.

Як правильно фарбувати оцинковку, щоб вона не облізла якомога довше

Перш ніж використовувати ґрунтовку і фарбу для оцинкованого металу автомобіля, підготуйте поверхню:

  • Проведіть чистку деталей авто від пилу, бруду, слідів корозії. Для цього використовуйте піскоструминне обладнання, наждачку, мильний розчин.
  • Потім знежирте поверхню за допомогою ортофосфорної кислоти малої концентрації або суміші ацетону з толуолом у пропорції 1 до 1. Припустимо знежирювати покриття гасом, уайт-спіритом, хлорвмісним відбілювачем.

Одразу після виконання зазначених дій і висихання нанесених засобів пофарбуйте поверхню. Рекомендується проводити фінішне фарбування протягом 30 хвилин після того, як ви проґрунтували авто. Це підвищить адгезійні властивості матеріалу, а також забезпечить якісне покриття. Щоб досягти максимального результату, рекомендують наносити 2-3 шари фінішної фарби.

Чи потрібно попередньо ґрунтувати перед фарбуванням емаллю?

Грунтування зовнішніх металевих поверхонь. обов’язковий етап їхньої підготовки до подальшого декоративного оздоблення. Якщо процес вибору і нанесення емульсійного складу проведено правильно, виріб буде на довгі роки захищений від іржі та корозії. Нам, звичайним покупцям багатоликих будматеріалів, важливо розуміти, що ґрунтовка для металу. це база, необхідна для його кращого зчеплення з фарбою, емаллю, лаком. Від неї переважною мірою залежить остаточний зовнішній вигляд і довговічність обробленого матеріалу. Кожен покупець, який бажає вибрати якісну ґрунтовку для металу під фарбування, зобов’язаний враховувати відмінності існуючих видів сумішей, особливості їх нанесення.

Доцільність придбання ґрунтовки

Ґрунтовка для металевих поверхонь має у своєму складі інгібітори. Їхня функція в даному випадку. максимальне затримування або придушення фізико-хімічних процесів, тобто.е. розвитку корозії. Вплив вологи і кисню зазвичай стає основною причиною, що вимагає завчасно забезпечувати зовнішній захист металевих конструкцій від неминучого руйнування. Будь-яка поверхня піддається негативному зовнішньому впливу, крім правильно обробленої. Нанесення будь-яких видів ґрунтовки гарантує перетворення емульсійного складу в безбарвну плівку, яка захищає виріб. Цей процес має передувати фінішній декоративній обробці поверхні. Його основні завдання: забезпечення адгезії між зовнішніми металевими поверхнями та оздобленням. Завдяки ґрунтуванню декоративний матеріал не буде розшаровуватися, обсипатися; антисептична обробка. У складі ґрунтовки є речовини, що пригнічують грибок і поширення цвілі; захист від корозії. Ґрунтовка попереджає появу іржі; зменшення витрат декоративного покриття. Ґрунтовку по металу для зовнішніх робіт потрібно грамотно вибирати, що дасть змогу знизити її витрату, отримати очікуваний якісний результат. Її сміливо можна назвати незамінною основою декоративного оздоблення, бюджетним способом захисту металу від корозії.

Чи потрібно ґрунтувати метал перед фарбуванням

В умілих руках порошкова фарба розкриває всі свої хімічні та фізичні властивості: покриття стає міцним, рівномірним і довговічним. Виріб захищається від агресивних впливів і може експлуатуватися в складних умовах.

Порошок можна наносити на будь-який метал. Навіть на той, який проводить електрику або постійно нагрівається. І порошкова фарба ніяк не вплине на його властивості.

Але домогтися бажаного результату допоможе тільки дотримання всіх етапів підготовки металу. І тут уже питання, чи потрібно ґрунтувати метал перед фарбуванням, відпадає. Звісно, так, якщо Вам важливо отримати красиве та міцне покриття.

Особливості вибору

Насамперед, антикорозійні суміші підбирають, виходячи з виду і стану металу, який потрібно обробити. Основне завдання ґрунтовки при покритті чорних металів. уповільнення корозії. Залізо, чавун, чорна сталь і сплави на їхній основі, що використовуються для зовнішніх робіт, дуже схильні до роз’їдання внаслідок взаємодії з нещадним навколишнім середовищем. Для цих матеріалів, якщо вони вже почали іржавіти, потрібно першочергово використовувати перетворювач. Він дозволить хоча б частково усунути сліди корозії. Якщо ґрунт-суміш підбирають для зовнішніх виробів із кольорового металу або сплаву, наприклад цинк, мідь, латунь, алюміній, то її першорядна функція. забезпечення максимальної адгезії між оброблюваною поверхнею та іншим оздоблювальним матеріалом. Для цієї мети можна вибирати склади на базі органічних розчинників, з уретановою основою, з вмістом цинку. Вони можуть використовуватися як захисне покриття для оцинкованого заліза або сталі. Бронзу, латунь і мідь краще захищати поліуретановим або епоксидним лаком. У продажу можна знайти види ґрунтовки по металу, які наносяться, щоб приховати складні для виведення плями, наприклад, від жиру, кіптяви та ін. Цей крок у ремонті ніяк не можна пропустити, якщо ви не хочете, щоб через деякий час забруднення знову проявилися або спровокували відшаровування декоративного оздоблення. Після вибору ґрунтовки можна приступати до вивчення інструкції її зовнішнього використання.

ВАЖЛИВО: 1. звертайте увагу не тільки на властивості та види ґрунтовки, а й на форму її випуску. Для розведення порошкових основ і концентратів може знадобитися придбання спеціального розчинника; 2. уточніть сполучуваність обраної ґрунт-суміші з планованим декоративним покриттям. вони можуть бути несумісними.

Шари захисту металевого каркаса паркану

Обробка металу, перед установкою проходить кілька стадій:

Найчастіше метал обробляється, зокрема й ґрунтується перед фарбуванням, на виробництві, оснащеному спеціальним обладнанням, де автоматично визначається ступінь очищення виробу від забруднення, окалини та іржі, далі метал ґрунтується, а потім і обробляється в спеціальних камерах.

Так, ви купуєте вже готові металеві стовпи і лаги. Залишається їх лише встановити. Але й готові стовпи після зварювання треба буде обов’язково обробляти, як. розповімо нижче.

Однак бувають випадки, коли замість готових виробів купують метал із прокату (особливо коли як стовпи використовують труби МКТ, металеві куточки тощо).) Тут виникає необхідність самостійного захисту металевих стовпів і поперечок.

Види ґрунтовок

Для максимального запобігання корозії ґрунтовка повинна підбиратися з урахуванням її основних характеристик, таких як: основа складу, адаптованість до певних видів металів, доцільність застосування в зовнішніх оздоблювальних роботах. Вам доведеться вибирати серед дуже різних ґрунт-сумішей.

Фосфатуючі

Підходять для будь-яких металів, але використовуються переважно для покриття сталевих поверхонь. В основі складу суміш розчинника і ортофосфорної кислоти, що має високу термостійкість (витримує до 220°С). На таку ґрунтовку добре лягає фарба, краще її наносити на покриття, не зачеплені корозією. Під час оздоблення зовнішніх конструкцій не завжди забезпечує очікуваний захист.

Акрилові

Склади, що відрізняються безпекою, відсутністю неприємного запаху і високою швидкістю висихання. Ґрунт-суміші на акриловій основі дають змогу приховати незначні дефекти зовнішніх металевих поверхонь, створити стійке антикорозійне покриття, забезпечити хорошу адгезію. Акрилова ґрунтовка на водній основі може застосовуватися для різних видів металів, не пошкоджених іржею.

Пасивуючі

Використовуються для алюмінієвих металоконструкцій, виробів з інших чорних металів. Основні складові. солі хромової кислоти (важливо, щоб їхня концентрація була високою). Вони запобігають взаємодії зовнішніх конструкцій з навколишнім середовищем, що унеможливлює розвиток корозійних процесів. До групи цих ґрунт-сумішей належать алкідні, поліуретанові та епоксидні.

Протекторні

Застосовуються для різних металів, мають завидні антикорозійні властивості. Головні компоненти сумішей: алюмінієві, магнієві або цинкові порошки (їх може досягати 90%). Вони створюють міцну зовнішню захисну плівку, не дозволяючи поширюватися іржі. Навіть за появи тріщин на конструкції цинкові компоненти ґрунту захистять її від корозії.

Інгібуючі (двокомпонентні склади)

Можуть бути використані для будь-яких видів металів. Суміші після нанесення перетворюються на емаль-ґрунт, відмінну своїми високими антикорозійними властивостями. Бувають водо- і маслорозчинними. Не підходять для обробки зовнішніх металоконструкцій, які в перспективі піддаються нагріванню, оскільки захисна плівка виділятиме неприємний запах.

Ізолюючі

Переважно використовуються для чорних металів, але можуть застосовуватися і до кольорових. Головні компоненти сумішей. нейтральні пігменти, сурикові білила. Вони не здатні забезпечувати тривалий ефект, тому навряд чи годяться для зовнішніх оздоблювальних робіт. Також їх не можна фарбувати.

Перетворювальні

Розроблено для зовнішніх металоконструкцій, пошкоджених корозією. В основі складу поверхнево-активні речовини. Вони перетворюють наявну іржу на антикорозійну плівку. Для забезпечення повноцінного захисту металу потрібно поєднувати цей вид ґрунтовки з сумішшю, що пасивує.

Підготовка до ґрунтування

Перед початком обробки металевих поверхонь, їх необхідно очистити. Пил, бруд, стара фарба, лак або емаль. все це підлягає видаленню зручними підручними засобами (металеві йоржики, абразивні щітки, шпатель тощо).). Якщо металоконструкція, що обробляється, вже піддалася корозії, то ґрунтовку можна наносити тільки після застосування перетворювача. Для видалення присохлої фарби використовуйте розм’якшувач. Він також у своєму складі має антикорозійні добавки. Після повноцінного очищення зовнішнє покриття має бути ретельно промито і відшліфовано. Великі металоконструкції шліфують спеціальними машинами. Для дрібних зовнішніх робіт використовують наждачний папір відповідної зернистості і безворсову х/б тканину Наступний крок. знежирення поверхні. Воно проводиться безпосередньо перед процесом ґрунтування. Для цієї мети найбільше підходять: Уайт-спірит, бензин та інші аналогічні за складом суміші. Знежирення необхідне для рівномірного покриття металу, його максимального зчеплення з антикорозійною сумішшю. Якщо поверхня має дефектів з жирною основою небагато, то можна обмежитися їх локальною обробкою.

Процес ґрунтування

Щоб врахувати всі нюанси і зробити якісну роботу, потрібно освоїти ґрунтування “в теорії”: застосування, характеристики і витрати матеріалу. Вам необхідно підготувати зручний інструментарій, подбати про заходи власної безпеки, ознайомитися, як потрібно зберігати ґрунтовку, якщо ви її всю не використовуєте.

Підручні засоби

Вибір інструменту для зовнішнього нанесення ґрунтовки залежить від форми випуску матеріалу, рельєфності металевого покриття, його площі. Можливі варіанти:

  • валик зручно використовувати для обробки великих і гладких виробів. Ним легко розподіляти суміш будь-якої консистенції. Валик забезпечує економічне нанесення матеріалу;
  • пензель доцільно купувати, якщо потрібно проґрунтувати невелику зовнішню металоконструкцію або обробити важкодоступні місця. В інших випадках її використання призведе до підвищення витрат матеріалу і часу;
  • фарбопульти бувають різні за своїми розмірами і потужністю, тому можуть використовуватися для нанесення ґрунтовки на будь-які поверхні. Вони дають змогу провести цей вид зовнішніх робіт швидко, економічно і максимально якісно.

У магазині будматеріалів вам можуть запропонувати розчин ґрунтовки в аерозольному балончику. Це зручний варіант, але через малу місткість невигідний, якщо йдеться про покриття великої металоконструкції. Незалежно від типу майбутніх робіт (зовнішні або внутрішні) не забудьте придбати рукавички, окуляри та респіратор.

Нанесення ґрунтовки

Правильний розподіл антикорозійної суміші зовнішньою поверхнею металоконструкції дасть змогу уникнути її перевитрат і отримати необхідний рівномірний захисний шар ґрунтовки. Дотримуйтесь таких рекомендацій:

  • працюйте за температури від.10°С до 27°С;
  • розчин наносьте тонким шаром. Це сприяє його проникненню в усі нерівності та мікротріщини, швидкому висиханню, створенню міцної плівки;
  • нанесення кожного наступного шару можливе тільки після повного висихання попереднього. Кількість шарів залежить від місцезнаходження зовнішньої металоконструкції, умов її експлуатації (чим вони суворіші, тим більше матеріалу знадобиться);
  • фінішне декоративне оздоблення має бути проведене в найближчі дні після висихання ґрунтовки. В іншому випадку зовнішня поверхня виробу почне покриватися пилом, що значно знизить зчеплення оздоблювального матеріалу з покриттям.

Запам’ятайте: важливість дотримання перерв під час ґрунтування зумовлена виключно необхідністю повного висихання захисного матеріалу. Купувати його потрібно заздалегідь у необхідному обсязі, щоб не допускати простою в роботі. Допоможе вам у підрахунку потрібної кількості обраної ґрунтовки інформація на її упаковці: “Витрата на 1 м2”. До речі, якщо використовується морозостійкий склад, то передувати його нанесенню має розподіл вологовідштовхувальної ґрунт-суміші.

Зберігання ґрунт-суміші

Будь-які види фарби, ґрунтовка повинні зберігатися в тарі з щільно закритою кришкою. Їх не можна залишати поблизу систем опалення, електроприладів, джерел вогню. Рекомендовано зберігання в місцях, куди не проникають прямі сонячні промені, температура не перевищує середні показники, забезпечені вентиляційні повітряні потоки. Готова суміш поступово загусне в тарі. її допустимо за необхідності розбавити розчинником.

Рейтинг найкращих ґрунтовок для машин після видалення іржі

Антикорозійна ґрунтовка для авто випускається в балончиках у формі спрею або рідини. За фізико-хімічними властивостями виділяють протекторні, пасивуючі суміші, модифікатори іржі, ґрунти з інертними і фосфатуючими частинками.

Ґрунтовка автомобільна по іржі використовується під час кузовних робіт для підготовки до фарбування. Препарати мають різний хімічний склад і властивості. Під час використання необхідно точно дотримуватися інструкції на упаковці.

Види ґрунту по іржі

Правильно підібрана автоґрунтовка продовжить термін служби автомобіля, захистить його від корозії. Усі суміші для боротьби з іржею відрізняються за складом і співвідношенням інгредієнтів. Під час вибору ґрунту враховують:

  • Вид металу. чорний або кольоровий.
  • Рівень вологості в місцях, де склад буде використовуватися.
  • Час висихання.

Залежно від складу розрізняють однокомпонентні та двокомпонентні ґрунтовки по іржі. Вони можуть бути:

Антикорозійна ґрунтовка для авто випускається в балончиках у формі спрею або рідини. За фізико-хімічними властивостями виділяють протекторні, пасивуючі склади, модифікатори іржі, ґрунти з інертними і фосфатуючими частинками.

Епоксидна ґрунтовка для автомобіля

Однокомпонентні

Однокомпонентні ґрунтовки містять органічний лак або смолу. Вони вже готові до застосування. Їх досить розмішати і розбавити розчинником. Залежно від основної речовини ґрунтовки по іржі бувають:

  • Акрилові.
  • Гліфталеві.
  • Епоксидні.
  • Перхлорвінілові.
  • Фенольні.
  • Полівінілацетатні.
  • Епоксіефірні.

Вибирати ґрунтовку потрібно виходячи з виду покриття, яке буде нанесено зверху. Основні компоненти шарів мають бути одні й ті самі. Деякі речовини можуть поєднуватися між собою, але витрата при цьому буде вдвічі більшою. Під час вибору необхідно уточнити це питання в інструкції до ґрунтовки.

Двокомпонентні

Цей вид покриття продається у 2 роздільних упаковках. Перед початком роботи ґрунтувальну основу змішують із затверджувачем і додають розчинник для отримання потрібної консистенції.

Зручність цього виду ґрунтовок у їхній економічності. Можна змішати необхідну кількість, а решту зберігати згідно з інструкцією на упаковці. При такому використанні компоненти довго не тверднуть і залишаються придатними до роботи.

Своєю чергою двокомпонентні суміші діляться на швидкотверднучі та м’які. На думку фахівців, перша група дає більш якісне покриття, хоча й складніша в роботі. Вона зберігається тривалий час, не даючи усадки.

Спиртові

Найкраща ґрунтовка для автомобіля по іржі використовується, якщо необхідно провести термінові роботи. У складі міститься спирт, який випаровується під час роботи. Завдяки цьому покриття швидко твердне.

Суміші на спиртовій основі найбільш прості у використанні. Вони не потребують додаткового догляду після висихання. Підходять для експлуатації за високих температур.

Види захисної ґрунтовки від іржі

Популярність серед автолюбителів і фахівців завоювали ґрунтовки із захисними властивостями. Вони мають різний вплив на метал:

  • Утворюють ізолюючу плівку на поверхні.
  • Перетворюють оксиди, що утворилися, і уповільнюють процес роз’їдання.
  • Вступають в реакцію з оксидом заліза і створюють інертний шар на поверхні, який не дає виникнути іржі.

Найбільш затребуваними вважаються перетворювачі іржі.

Пасивуючі

До складу пасивуючих ґрунтовок входять сполуки хрому. Вони стійкі до впливу вологи і добре захищають поверхню металу. Протекторна дія зумовлена не хімічними, а фізичними властивостями автомобільної ґрунтовки. Інертні компоненти не вступають в реакції і не пропускають воду.

Протекторні

Ґрунтовка автомобільна по іржі містить мікроскопічні частинки металу. Після нанесення протекторні ґрунтовки швидко засихають. На обробленій поверхні залишається міцне захисне покриття. Така суміш довго зберігає свій ефект і дуже економічна. Витрата на один кв. м площі значно нижча, ніж у інших видів покриттів.

Випускаються також емалі з протекторним ефектом. Їх рекомендують використовувати для деталей, що часто контактують із водою.

З фосфатувальною дією

Ґрунтовки цього типу належать до двокомпонентних. До складу входять ортофосфорна кислота та інертні пасивуючі частинки. Має високий ступінь адгезії до будь-яких металевих поверхонь. Витрата при нанесенні невелика.

Фосфатуюча ґрунтовка з перетворювачем іржі для авто, за відгуками, добре лягає навіть на оцинкований метал. Інші захисні покриття непридатні для цієї мети або вимагають великої витрати при нанесенні.

З інертними частинками

Містять мікрочастинки, які не вступають у хімічну реакцію з водою і киснем. Після нанесення утворюють міцну плівку. Незамінні для ремонту та захисту невеликих поверхонь. Ґрунтувати можна пензлем вручну або через фарбопульт. Інертний шар міцно зв’язується з металом і довго захищає його.

Модифікатор іржі

Перетворювачі, або модифікатори, наносяться на ділянки, вже покриті іржею. У складі таких емалей міститься ортофосфорна кислота. Вона вступає в хімічну реакцію з оксидом заліза (іржею). У результаті утворюється фосфат, стійкий до дії вологи, кисню та інших несприятливих факторів. Одночасно модифікатори дозволяють частково відновити поверхню металу в місцях глибокого ураження.

Виробники ґрунтовок по іржі

Важливе значення при виборі ґрунтовки по іржі має виробник суміші. Хороші відгуки заслужили і зарубіжні компанії:

  • Farbox. виробник. Продукти призначені для обробки чорних металів. Невисока ціна поєднується з хорошою стійкістю до масел і лужних розчинів.
  • Hammerite. британський бренд, що випускає ґрунтовки та емалі. У складі є мікрочастинки термостійкого скла. Виробник також випускає універсальні ґрунти для кольорових металів.
  • Tikkurila. випускає швидковисихаючі склади для оцинкованих і алюмінієвих деталей. Ґрунтовка від іржі на машині, яку виробляє ця фірма, вирізняється стійкістю до механічного зносу і високих температур. У складі не міститься свинцю.
  • Текнос. виробляє аерозольні ґрунтовки для іржавих і оцинкованих поверхонь, які містять масла. Суміш добре лягає навіть на неочищені поверхні й утворює міцну захисну плівку.
  • “Іржаво-стоп”. компанія випускає ґрунти, призначені для підготовки авто до фарбування.

Деякі виробники випускають кольорові ґрунти. Наприклад, компанія Sikkens розробила лінійку Colorbuild із 6 основних відтінків.

На ринку можна знайти велику кількість ґрунтовок, що відрізняються за ціною, якістю, сферою застосування тощо. Найвищі оцінки користувачів заслужили:

  • Праймер Hi-Gear HG5726. швидковисихаюча антикорозійна однокомпонентна ґрунтовка від іржі для авто. Випускається у вигляді аерозолю. Після засихання легко шліфується.
  • Грунт-емаль KUDO. синтетична суміш для фарбування чорних металів. Підходить для обробки вже заіржавілих елементів. Поєднує властивості ґрунтовки, нейтралізатора іржі та декоративної емалі. Володіє хорошою адгезією і забезпечує тривалий захисний ефект.
  • Ґрунт-спрей епоксидний 1К JETA PRO 5559. Однокомпонентна ґрунтовка автомобільна по іржі в балоні об’ємом 400 мл. Склад легко наноситься і швидко висихає. Добре лягає на поверхні з алюмінію, сталі, цинку, кольорових металів. Після повного висихання можна наносити лакофарбове покриття.
  • Праймер HB BODY 960. ґрунтовка по іржі для автомобіля в аерозолі, має двокомпонентний кислотний склад. Підходить для покриття деталей з оцинкованого або хромованого заліза, алюмінію. Затверджувач потрібно купувати окремо.
  • MOTIP Primer. найкраща ґрунтовка для автомобіля по іржі на основі акрилу. Підходить для підготовки під будь-які фарби, емалі та лаки. Надійно захищає від іржі.

Ґрунт-спрей епоксидний 1К JETA PRO 5559

.

Нанесення перетворювачів іржі перед фарбуванням автомобіля

Під час використання перетворювача іржі важливо чітко дотримуватися інструкції на упаковці. Загальний алгоритм нанесення засобів включає кілька етапів:

  • Ретельно видалити з поверхні металу бруд, фарбу і пухку іржу. Для цього знадобиться металева щітка або шпатель.
  • Нанести ґрунтовку проти іржі для авто з балончика згідно з інструкцією виробника. Аерозолі розпилюють тонким рівномірним шаром. Рідини наносити пензликом або ганчіркою. Обов’язково обробити всю уражену поверхню, не пропускаючи жодного міліметра.
  • Залишити оброблену поверхню на 12-24 години, щоб склад вступив у хімічну реакцію з оксидами заліза. На цей час машину краще розмістити в сухому закритому ангарі або гаражі. За цей час на поверхні металу утворюється захисний шар.
  • Нанести на місце, де була іржа ґрунтовку для авто в аерозолі, яка підходить за типом і складом до перетворювача. Дати їй повністю висохнути.

Далі автомобіль можна шпаклювати і фарбувати.

Якісні перетворювачі іржі

Представлені в продажу перетворювачі відрізняються за хімічним складом, формою пакування та вартістю. Найкращі відгуки покупці залишили про марки:

  • AGAT Avto Цинкар. ґрунтовка 3 в 1 по іржі для автомобіля. Випускається в пластикових флаконах з пульверизатором. До складу входять цинк, марганець і фосфати. Під дією перетворювача створюється захисне покриття. Магній забезпечує легування поверхні металу.
  • DINITROL RC-800. продається в пластикових флаконах. Наноситься на поверхню м’яким пензлем. Після висихання першого шару бажано повторити обробку через годину. Для великої поверхні можна перелити рідину в спеціальний апарат.
  • PERMATEX Rust Treatment. швидковисихаюче покриття на основі латексу. Використовується для видалення іржі перед фарбуванням. Перед нанесенням поверхню очищають від олії, бруду та пухкої іржі. Можна використовувати на вологому металі.

Деякі склади токсичні та мають сильний запах. Перед роботою з ними необхідно надіти захисні рукавички, маску та окуляри.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *